22 juli 2011

Lycka mäts inte i pengar

Jag har haft otroligt inspirerande människor vid min sida som har berättat om hur de ser på framgång och lycka.

Lycka är inte samma sak som att bli rik eller att bli miljonär.

Att bli miljonär ger ekonomisk trygghet, och man vinner tid att umgås med sina nära och kära. Beroende på hur ens liv såg ut tidigare så är det klart att man blir lyckligare, OM det är ett uttryck för att t.ex. bli av med skulder, äntligen kunna köpa det där huset eller få till det där bröllopet man diskuterat. Det är att bli rik för mig.

Men det är just det som är lyckan. Målen att bli av med skulderna. Att kunna köpa huset. Att få till det stora påkostade bröllopet. Att bli rik och ha pengar är ett delmål, inte ett slutmål. Det är viktigt för mig veta om det för att bli miljonär med fötterna på jorden.

Jag känner hellre att jag kämpat för att för att bli miljonär på egen hand, än att vinna allt snabbt på lotto. Det är för enkelt. Man har inte lärt sig någonting, ingen erfarenhet och ingen historia att berätta.

Tanken att börja på botten och klättra till toppen facinerar mig, och det är på den stegen jag klättrar just nu. Att gå från 0 kr till att bli miljonär.

Mina första kliv mot målet att bli miljonär har jag tagit, nu är det bara fortsätta klättra ett bra tag till, för det kommer ta tid. Men det tar tid att bli rik.

I nästa inlägg kommer en plan på hur jag ska bli miljonär innan 30 och samtidigt bli rik på erfarenhet.

Till dess får du ta hand om dig!

/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar