22 juli 2011

Någonstans att samla tankar och idéer på för att bli miljonär

Ibland har jag väldigt mycket tankar och idéer som kretsar i huvudet; affärsidér, nya lösningar, kreativa vinklar på problem eller bara småtankar om allt möjligt.

Nu har jag en plan, och den är att bli rik innan jag är 30.

Alla tankar kring det ska skrivas ner här är tanken, vilket gör att det är mer motiverande att fokusera på mitt mål; att bli miljonär, och att bli rik. Men framförallt ha kul på vägen.

Jag har blivit väldigt inspirerad av personer som kommit från ingenstans tomhänta, och nått de absoluta topparna. Gått från ingenting till att bli miljonärer. Till att bli rika.

Om de kan bli miljonärer, så kan också jag bli miljonär! och DU!
Skillnaden mellan de som faktiskt lyckas att bli miljonärer och de som inte når framgångar och blir rika är till största delen 1 viktig sak:

Inställning!


 Inställning för att bli miljonär:
Visste du att världens mest framgångsrikaste miljonärer har gått i konkurs i SNITT 3 gånger innan de hittade rätt affärskoncept?

Man brukar säga att gränsen mellan galenskap och geni är hårfin, well, här har ni konkreta siffror på det.
För är man inte galen, efter att ha kursat minst 3 olika företag, och sen starta upp ett nytt, så kan det bara betyda att personen är en ostoppbar optimist med en vilja av stål och en målsättning att bli miljonär som är hejdlös.

Inställning är allt, för i slutändan kommer inget av sig självt utan att man jobbar för det. Jag ska jobba till jag nått mina mål. Det är att bli miljonär innan jag är 30. Att bli rik på pengar är ett delmål ska sägas, jag vill bli rik på upplevelser. En resa som jag hoppas kunna berätta om för andra så att de också kan nå sina mål. Kanske att bli miljonärer och bli rika de med, men kan även handla om annat än pengar. Som att få bättre självförtroende eller att bli rika på erfarehet de med.

9 miljoner/6 miljarder = 0,0015 = 0,15 % är chansen att man föddes här i ett av världens bästa länder. Det är 1 person på 667 stycken. Försök vinna på ett sånt lotteri med de oddsen!

Vi har alla möjligheter i det här landet att bli vad vi vill! Nu gäller det bara att man inser det, och sen sätter man upp realistiska mål. Mitt är att bli miljonär innan jag är 30 och att bli rik på all erfarenhet jag fått. I den här bloggen kommer jag skriva ner mina delmål och nå dem så snart jag kan. Vill du hänga med på resan?

/JW

1 kommentar: