23 juli 2011

Min plan för att bli miljonär

Alla vill bli miljonärer, jag har satt det som mål.

För att verkligen bli miljonär krävs det att jag har ett antal delmål att fylla innan man faktiskt lyckats hela vägen fram.

Vad krävs för att bli miljonär? För att bli rik?

Tja, det finns ju otroligt många sätt att bli rik. Jag tror att alla miljonärer har nått dit på något unikt sätt. Att bli rik är en konst!

Men innan man börjar sin resa mot att bli miljonär sätter man upp ett mål.

Jag bryter ner mitt mål att bli miljonär över 8 år, till året jag fyller 30.

1 miljon kronor/8 år = 125 k/år i SPARADE pengar.

För utgifter äknar jag med minst 120 000 kr EXTRA om året.

125 k + 120 k = 245 k/år = 20 k/månad

Sparade pengar =  10 500 kr i månaden för att bli miljonär.

Är det rimligt? Ja, verkligen!
Är det  utmanande att bli miljonär så? Det tycker inte jag!

Istället för att bli rik genom att spara pengar,  vill jag få pengarna att växa genom en affärsidé som man kan investera pengarna i, och få dem att växa. Det ska vara roligt och utmanande att bli rik!

Delmål nummer 1:
Komma på vilken affärsidé/investeringsplan eller annan idé ska jag ska bli miljonär
För att komma långt med en affärsidé behövs mer än en vilja och motivation; man behöver veta vad man ger sig in på. Jag ska bli rik på kunskap för att bli rik på pengar.
Hösten 2012 kommer jag börja studera marknadsföring. Kollar just nu på skolor i Göteborg, Uppsala och Halmstad.

Delmål nummer 2:
Komma in till en högskola med inriktningen Marknadsföring och Internationell handel, kurser som ska tilläggas är affärsjuridik, företagsekonomi och, om möjligt, psykologi.
Nu är faktiskt privatekonomin relavit dålig nu när jag har planer på att bli miljonär. Men det gör det bara mer utmanande och roligare att bli rik!
För att  bli miljonär innan 30, och förstå hur jag ska göra vill jag också skaffa mig ett brett kontaktnät.

Delmål nummer 3:
Skaffa mig ett brett kontaktnät, nationellt och internationellt.
Ett steg för detta är den här bloggen. Ett annat sätt jag funderar på är att åka på språkkurs (vilket jag har fått rekommenderat för mig) och knyta an ett internationellt nätverk personer.
Det kommer bli en mer konkret plan när jag väl har en plan för hur jag ska få pengarna att växa för att bli miljonär. Det är då det blir riktigt spännande.

Jag kommer att bli miljonär!

/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar