14 okt. 2014

Varför du är där du är

Jag glömmer så lätt, så lätt att sånt jag vet inte är något alla vet vilket jag har börjat inse mer och mer.

Därför tänkte jag dela med mig av saker jag tycker är "givna saker att veta" men som inte alla vet. Ni som har följt den här bloggen vet att jag gillar att studera framgång, och har gjort så i 4 år nu. Det jag älskar mer än ämnet, är att lyckas influera andra att förbättra sig själv och jobba mot sin egen passion.

Så jag startar med att berätta för dig varför du är där du är i livet just nu, och jag önskar verkligen att jag kunde prata med dig personligen. Men det här är det bästa jag kan göra just nu.

Den du är, är summan av alla de beslut du har tagit i livet

Du är där du är i livet just nu, för att du har tagit miljontals beslut som bland annat har tagit dig till den här sidan. Små beslut som att kolla på datorn/telefonen och kolla in på den här sidan, men du har också tagit ett beslut att skaffa dig en dator/telefon att surfa på sedan en längre tid tillbaka.

Likadant är det med livet och där du är nu. Det jobb du har, eller det ämne du valt att studera har skapat en riktning för ditt framtida liv, och jag önskar verkligen av hela min själ att du studerar/jobbar med något du verkligen älskar att göra. Tyvärr är över 60% av alla arbetande svenskar inte nöjda med sitt jobb. Så vad får personer att ändra på sig?

Som Jim Rohn säger "We generally change ourselves for one of two reasons: inspiration or desperation."

Frågan är; om du inte trivs där du är, kommer du att röra på dig på grund av inspiration, eller desperation?

Jag kommer följa upp det här ämnet med 4 kopplade ämnen till beslut. Men alla beslut du har tagit är centralt för ditt liv, så vi startar där, men annars så ser följden ut såhär:

? --> ? --> ? --> Beslut --> Handling --> ?

Nästa inlägg kommer handla om handling. Våra beslut vi tar resulterar i handling. Jag berättar mer detaljerat snart om varför det ofta bara skapar vår nutid, men inte vår framtid.


/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar