5 apr. 2016

Inget är ett misslyckande

Jag kom nyligen hem från USA efter mer än 3 års studier och en kandidatexamen i marknadsföring. Fortfarande behåller jag många av mina drömmar jag hade ett par år sen tillbaka, och jag kan välja att se det på 2 olika sätt - antingen har jag misslyckats att genomföra dem, eller så har jag lärt mig av processen hittils och vet att jag kommer lyckas längre fram med dem istället.

Inget du gör är ett misslyckande, allt är ett resultat. Kan du bara ta en bra titt på dina resultat du haft hittils så kommer du inse vad du gjorde rätt, och vad som ska förbättras. Det enda misslyckandet är när man ger upp utan att försöka, eller ger upp efter ett par försök.

I mitt fall så tittade jag på den här bloggen där jag skrev mitt senaste inlägg för 1.5(!) år sen OCH hade ett löfte om att förtsätta med den. Pinsamt. Jag blev faktiskt väldigt arg över mig själv, jag ljuger ju inte bara för er läsare utan för mig själv. Men istället för att se det som ett misslyckande så ser jag det som ett resultat. Hade jag inte startat den här bloggen hade jag aldrig lärt mig så här mycket om livet (och pengar), och eftersom mina drömmar är kvar så har jag bara skjutit upp mina uppdateringar till nu.

Nu är jag hemma i Sverige igen och kommer ha fokus på att utveckla en idé jag har tillsammans med en vän. För 4 år sen ville jag genomföra en annan idé med en vän, men jag känner mig mycket mer förberedd nu. Även om det företaget inte blev av, så var det inget misslyckande - det var ett resultat, och jag är väldigt glad att jag fick det resultatet för nu har jag en annan syn på företagande och att starta projekt. Mer om det längre fram.

En annan grej - jag har läst väldigt många böcker som jag önskar att alla läste. Jag undrar vad ni skulle tycka om att ha korta summeringar av det viktigaste från de böckerna, och en länk till att köpa boken där jag kan tjäna en slant om ni klickar er vidare? Det skulle uppfylla två mål jag har - utveckla människor, och en ny inkomstkälla. Feedback på detta uppskattas stort :)

Ha det bäst

/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar