7 okt. 2011

VD inom 8 veckor!

MYCKET har hänt sen jag skrev senast. Mycket.

Entreprenörsprojektet är i full gång just nu, det är jag och framförallt 2 andra som håller på att starta ett företag där affärsidén bygger på att hjälpa företag framåt med sina vinster.
Luddigt formulerat?

Kan bara säga att jag är ledsen för det, men om alla hade samma affärsidé skulle idén krascha :)
Visionen är att alla inblandande parter ska vinna på vårt koncept, och vi kommer ha en klar hemsida med inbyggt system klart till den 1 december.

Den 1 december ska också företaget vara klart, så vår deadline är stenhårt satt. Speciellt för att vara 3 grabbar utan koll med att starta företag.

Fick nys om att Skatteverket hade gratis informationskurser i vad man ska tänka på vad gäller skatter, bokföring, moms, inkomster, utgifter... ALLT som man bör veta innan man startar alltså. Började redan idag



Så nu är jag bokad under 5 dagar i oktober för att lära mig så mycket som möjligt, och sedan starta ett 100 % fungerande aktiebolag.

Igår blev jag utsedd att stå som VD för företaget, och det tog jag med stolthet!
Så förhoppningsvis kommer jag stå som VD för ett företag med en uppskattad omsättning mellan 1,5 miljon och 7 miljoner den 1 december!
(För den som undrar kommer jag alltid ha kvar fötterna på jorden :)

Målet mot miljonen växer sig starkare för varje dag som går...

Kom ihåg; du kan bli VAD du VILL!

/JW

1 kommentar:

  1. Angående informationskursen på Skatteverket:
    Gick kursen för några månader sedan. Den var bra men lite väl mycket fakta! Vad jag i princip lärde mig under var att jag definitivt skulle anlita en bokförare eller försöka lära mig något enklare faktureringsprogram. Nu, sex månader senare har jag använt en simpelt och billigt faktureringsprogram från K-soft = http://www.k-soft.se . Trodde aldrig jag skulle kunna sköta bokföringen själv men med lite tålamod och övning så går det faktiskt! Allt går om man vill som det heter!


    P.S.förstod inte vem jag skulle kommentera som (LiveJournal, TypePad och allt vad det heter är okända fenomen för mig).

    SvaraRadera