11 mars 2012

"The brave may not live forever, but the cautious don't live at all"

Citerar omslaget från boken 'Den globala entreprenören' av Sir Richard Branson.
Vilken förebild för entreprenörer runt om i världen. Läs den om du är intresserad av hur man blir framgångsrik företagare.

Har tittat på hur jag kan lägga upp en bra månadsrapport, som är överskådlig och snygg.
Det här är ett förslag jag är nöjd med hittils, men finns det något att lägga till så säg till. Feedback är guld, vad man är gör.

Så här ser den ut:


Tanken är att se klart och tydligt hur pengarnas flöde går, och jag har hämtat balansräkningstabellen från den bästa bok om pengar jag någonsin läst; Rich Dad Poor Dad - Robert Kiyosaki.

I den översta tabellen har jag räknat ut ett genomslag av inkomster och utgifter, samt hur det ser ut i dagsläget med tillgångar (aktier, fastigheter m.m.) och skulder.

Efter att allt är betalat, har jag ett investeringskapital kvar, pengarna där kommer läggas på tillgångar.
Till en början jobbar jag med aktier och fonder, när kapitalet är stort nog tittar jag på fastigheter och jobbar mig upp.

Tabellen under ger en snabb summering om hur det går just nu.
Jag har 29 månader kvar innan målet att bli miljonär är uppnått, och i den högra kolumnen ser man värdet av alla tillgångar och inkomster.

Vad tycks?

/JW



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar