6 mars 2012

Sammanfattning av första halvåret - en grymt bra grund att stå på

För över ett halvår har gått sen jag bestämde mig för att bli miljonär.
Då hade jag ingen aning om hur. Efter mycket studerande och forskande har jag kommit fram till en sammanfattning av hur jag blir miljonär:

1. Multipla inkomstkällor
2. Investera minst 10 % av inkomst i tillgångar*
*Aktier, fonder, värdehandlingar, business, fastigheter, råvaror t.ex.

Där har du det. Nycklarna för att bli miljonär på en kort tid. Behöver ju inte vara mer komplicerat än så!

Men för att gå in lite djupare på det, så kan vi titta på de olika punkterna:


Multipla inkomstkällor (Eller MSI = Multiple Sources of Income)

Jag har studerat vilken typ av inställning de rika har, och det kan beskrivas så här:
"Arbeta inte för pengar, pengar ska arbeta för dig"

Investera minst 10 % av din inkomst i t.ex. aktier/fastigheter och bli bra på det.
Gör du detta länge nog kommer du att ha ett växande kapital som genererar en inkomst.

Passiva inkomstkällor tycker jag är de bästa. Att göra ett arbete 1 gång och alltid få betalt för det är självklart lockande. Här kommer en lista på passiva inkomstkällor man kan bygga upp:

1. Fastigheter
2. Aktier
3. Fonder/Värdepapper
4. En business (Dvs företaget klarar att dra in pengar utan dig)
5. Hemsida kopplad till betalande annonser (Google Ads t.ex.)

Ge gärna mer tips på passiva inkomster, jag är absolut ingen expert. Än.

Hörs snart igen

/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar