17 aug. 2011

En första uppdatering

Idag är det den 17 augusti 2011, och genom hela den här resan mot att bli miljonär innan jag är 30 kommer jag vara helt genomskinlig när det kommer till mitt konto och hur mycket pengar jag har där.

Idag har jag 2 stycken konton; ett privatkonto och ett sparkonto.

På dessa har jag sammanlagt runt 2 300 kronor idag


Nu den 25 augusti har jag jobbat stenhårt med försäljningen. Det har gett resultat.
Enligt min lönespecifikation kommer jag får ut ungefär 21 500 kr, det är fina pengar!

Men för att bli rik måste man se till att pengarnas flöde går åt rätt håll. Det är det som gör de rika rika, och de fattiga fattiga.

Så av den lönen kommer jag försöka leva på max 2000 kr, utöver alla utgifter och räkningar man får betala vilket är runt 5000 kronor.

Lätt beräknat ger det: 21 500 - (2000 + 5000) = 14 500 kr i sparade pengar

Vad kommer jag göra med de pengarna? Bygga upp dem som startkapital såklart :)

Förresten! 500 kr utmaningen går framåt! Fick äntligen svar av chefen, han tycker att idén är mycket intressant så vi har ett preliminärt möte imorgon. Hoppas det här går vägen, då kommer mycket mer pengar att trilla in :)

Det var min första riktiga uppdatering, ha det riktigt bra därute och sköt om er!
Kom ihåg - man kan bli vad man vill


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar