13 aug. 2011

Vem är jag?

Jag tänkte berätta lite om mig, vem jag är nu och vad jag gått igenom.


Tog studenten 2008 som en grabb med höga ambitioner, fast utan något egentligt mål att sträva efter. Gick naturvetenskapliga linjen där jag lärde mig en jäkla massa om allt! Kemi, matematik, fysik, biologi.. you name it!

Det lustiga är ju att man började jobba månaden efter man tog studenten som - lagerarbetare...
Fylld av kunskap! Men där gick man, som en robot 7 till 16 och drog vagn.
Jag säger som en person jag känner som klarat av lumpen på 80-talet: "Jag är glad att jag gjort det, men jag gör inte om det."
Erfarenheten på lagret gjorde mig rik på kunskap om vad jag inte ville jobba med.

Vintern 2008 slog finanskrisen till - sparkad - och lättad!

Av en slump började jag jobba med telefonförsäljning. Har nu visat sig vara ett av de bästa valen jag gjort i hela mitt liv.
Det gick bra för mig.
Inom ett halvår hade jag blivit teamleader och utsedd att ta hand om allt administrativt när chefen var på semester. Kontorschef alltså :)

Företaget gick i "konkurs" (egentligen inte, men det är en annan historia)
Säljchefen fick jobb på ett annat företag inom internet marknadsföring - och drog med mig!
Glad och ambitiös började jag jobba för honom, bokade säljmöten och utvecklade senare mig själv till fältsäljare där jag träffade marknadsföringschefer och VD.

Här blev jag fullständigt biten av marknadsföring.
Att lyssna på alla fantastiska människor som lyckats dra upp sitt företag genom bra och kreativ marknadsföring fick en gnista att tändas inom mig.

Genom mitt privata nätverk blev jag tillfrågad om jag ville jobba med att starta upp ett nytt företag inom upplevelsebranschen, där jag fick ansvara för både försäljning och marknadsföringen.
Jag tvekade inte! Äntligen skulle mina idéer få komma ut i praktiken!

Startdatumet för företaget sköts upp och jag sökte mig till extrajobb över sommaren för att få en bra privatekonomi.
Jag lyckades få 2 olika extrajobb över sommaren, det ena som eventassistent åt Sveriges största säkerhetsföretag åt privatpersoner, det andra som säljare i ett stort upplevelseföretag.

Det har nu visat sig att chefen jag hade på det nystartade företaget lägger ner sin verksamhet.
Riktigt förbannad rent ut sagt då jag lagt ner många, många timmar av min egen tid, och mycket pengar för att få allt att rulla. Det värsta är inte att jag råkar ut för det, det kan jag ta, det värsta är att jag dragit in mer personer som också de fått betala. Kommer gottgöra dem på något sätt. Ett löfte.

Nu står jag på egna ben igen, och från och med den sista augusti.står jag faktiskt utan jobb.
Men jag har ett par bollar i luften, så det kommer lösa sig. Jag är en problemlösare.

Har 2 projekt på gång, 500 kr utmaningen är en av dem, den andra kommer jag komma till i ett annat inlägg, och jag får jobb om jag vill på 2 olika håll. Men först hade jag velat söka mig in till ett jobb jag såg som handlade om kreativ marknadsföring. Hade passat mig perfekt!

Berättar hur det gick i nästa inlägg, och kanske delar av mitt andra projekt som är mycket, mycket spännande... ;)

Ta hand om er!

/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar