5 aug. 2011

Visualisera ditt mål

Alla mål, oavsett vilket mål det är, behöver visualiseras!


Har man en bild på sitt mål, det man vill uppnå, så kommer hjärnan både medvetet och undermedvetet förstå vad det är man jobbar för, och då förstår man också varför man stiger upp en tidig måndagmorgon när man går till jobbet.

Jag tänkte därför göra mig själv till ett levande exempel på hur man kan använda detta för att öka sin motivation, och därmed nå sitt mål snabbare! Min plan är att bli miljonär, och för att bli rik snabbare använder jag mig av en bil som bild framför mig.
Inte vilken bil som helst heller, utan den snygga Lamborghini Diablo som jag älskat sen jag var barn!

Här är bilden jag vill ha:



Nu kommer det fyndiga med visualisering!
Efter att man valt sin målbild att jobba efter, ska man se till att ruta in den i ett antal olika rutor.
Till exempel 8 x 4 (32 rutor) som man målar upp på bilden.

Eftersom att
1.000.000 kr / 32 = 31 250 kr

Ska man efter varje gång man sparat ihop 31 250 kr fylla i en ruta på bilden.

Nu har vi inte bara ett visualiserat mål.
Nu kan vi också följa hur man ligger till tidsmässigt och det viktigaste av allt: hur mycket pengar vi har sparat / hur mycket pengar som är kvar att spara!

Jag kan lova dig, att om du har 3 rutor kvar på bilden så kommer du att jobba lite hårdare för att nå det där sista. Jag kan också lova att du minskar risken otroligt mycket att du kommer brännna dina sparade pengar på någonting annat.

Har du själv ett mål? Visualisera!


P.S
Återkommer om 500 kr utmaningen, chefen fortfarande på semester
/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar