1 aug. 2011

En riktigt, riktigt bra idé...

Hjärnan är fantastisk.
Tack vare att jag är inställd på 500 kr utmaningen har mitt undermedvetna jobbat stenhårt för att hitta en vinnande lösning.

Jag ska inte avslöja för mycket just nu om exakt vad det handlar om, men har gjort en enkel kalkyl på en affärsidé som kostar mig 500 kr i investering, men som potentiellt kan ge tillbaka en bit över 20 000 kr ...

4000 i ren vinstprocent! Det låter rätt sjukt, jag ska kolla över idén. Om allt är tummen upp med juridiska lagar och lite kringarbete som behöver fixas, så kommer min idé att täcka ett befintligt behov, och ge både mig och en företagspartner skönt klirr i kassan.

Något jag kan avslöja nu är att idén är väderberoende, och här i Sverige vet vi svenskar om att det varierar mellan -35 och + 30 runt Sverige, så det är inget att bli rik på i Sverige. Men det är en start mot att bli miljonär erfarenhetsmässigt!

Kontakter har jag, men chefen jag ska nå är olägligt nog på semester just nu.
Får se det som en möjlighet att jag kan utnyttja tiden för att bygga på mina säljargument med information.

Återkommer!

/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar