7 sep. 2011

Något stort är på gång!

Efter att ha gått igenom projektet med chefen på företaget jag jobbade för, gick han och pratade med hela styrelsen och ledningen med detta. Trots att han gav mig en tumme upp för ett pilotprojekt så blev svaret från hela styrelsen ett nej, tyvärr.

Här får ni se vad han sa:  (hade skickat en affärskalkyl på allt innan)

"Jag tackar för kalkylen. Jag har funderat samt hört mig för lite ang den politiska aspekten och vi kan inte gå vidare in i ett projekt likt detta för att:

  1. Regler, serveringstillstånd etc.
  2. Produktmässigt, det ingår inte i den produkt vi idag förmedlar och säger att vi har.
  3. Vi äger verksamheten, vi skall driva ett projekt likt detta i så fall och det är inget vi kan göra och vill göra så här sent på säsongen, det kommer inte ge något."


Så lite bittert är det, men inte är jag den som är den :)

På det här har jag lärt mig massor! och att jag var ett hårstrå ifrån att faktiskt lyckas gör mig bara ännu mer sugen.

Det mest spännande hände för några dagar sedan.

Fick kontakt via bloggen av en intressant, ung person.

Ringde honom i söndags och blev helt fascinerad av hans sätt att tänka, han var lik mig på många olika sätt att se på framgång, lycka, mål, hur man ska uppskatta livet och mycket annat.

På tisdag förmiddag åkte jag buss i över 5 timmar för att träffa honom.


Just nu håller vi på att bygga på en affärsidé som vi båda brinner för!


Vi har ett gemensamt brinnande mål - att hjälpa personer att bli vad de vill, och att hjälpa personer få en enkel inkomst.


Med det som grund står vi nu med en helt galet bra affärsidé, som alla parter vinner på!


Vi söker nu någon i vårat team, någon som har samma intresse och visioner som vi har. Att man kan bli vad man vill, bara man bestämmer sig för det, och att lycka är att göra någon annan lycklig. I det här fallet via en enkel ekonomisk inkomst.

Personen ska helst ha riktigt bra kunskaper i hur man bygger en hemsida, eller kontakter. Sitter du på ett investeringskapital skadar inte det heller! :)

Någon som känner sig träffad?

Skriv till mig!
maletmotmiljonen@gmail.com
med ämnet "Med i teamet"


Så diskuterar vi vad vi kan göra för att få er framtid att glänsa av pengar och lycka :)



Ha det kanon, hoppas vi hörs! :)


/JW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar